The Light Fantastic Picture Show
A jazzy experimental film that highlights how art is made with various animated methods and images by Chicago duo Lillian Somersaulter Moats and JP Somersaulter. By turns surreal, witty and contemplative, the film weaves together photographs, drawings, tapestry, stop-motion and more as a collaged exploration of how ideas come to life and meaning emerges from shapes.