Skittish Brothers
Pioneer animator Hermína Týrlová saw the beating heart of the material world and crafted dozens of films that animated characters from yarn, cloth and other humble matter, bringing them to life with great tenderness. She had a true affinity for seeing the sweetness inherent in simple objects and this film explores how cheerfulness is woven into the world around us.