Skittish Brothers
Hermína Týrlová was pionier op het gebied van animatiefilms en dook diep in de wereld van materie. Ze maakte tientallen films waarin personages van garen, stof en andere bescheiden materialen werden geanimeerd en bracht deze met grote tederheid tot leven. Týrlová had een oog voor de lieflijkheid inherent aan eenvoudige voorwerpen: deze film onderzoekt hoe vrolijkheid is verweven met de wereld om ons heen.