An animated film by Polish children’s film auteur Teresa Badzian, Button transforms simple buttons, threads and cloth into playful patterns, decorations, games and even a frantic competition punctuated by the jazzy soundtrack. The film is a timely reminder that stop-motion brilliance can emerge from humble materials, thoughtful patience and an active, creative mind.