Transformation by Holding Time (Landscape)
Paul de Nooijer is a Dutch artist celebrated for his exploration of “staged photography”. This film organises one of his familiar visual paradoxes: within a landscape, a Polaroid camera pointed toward reflective glass takes pictures of itself – images which are then assembled piece by piece on the glass surface by the filmmaker, all in a single take, until the entire scene is blotted out. What matters more: real space or the mosaic of reflexive photographs?