(for once I dreamed of you)
Departing from a parenthetical phrase in Christina Rossetti’s 1904 poem ‘On the Wing’, Kate Solar conjures a dark, modern, highly material form of Romanticism. A human figure gradually merges into the darkness of the woods, with only the ghostly illumination of a truck headlight; meanwhile, the celluloid image strip is worked upon with scratches, dirt and reversals of brightness and darkness. Bursts of plaintive music and glimpses of a map add to the dreamlike reverie.