Am I Mourning What I Never Lost?
In this tightly packed, provocative vignette, R. James Edwards, born Deaf, wonders why he needs to apologise for his disability. Medical and psychological institutions position him as lacking – a problem to all around him. The film is a caustic montage of rapid spoken word poetry also appearing in the image, photographed objects, comically vague on-screen captions, and sounds that become distorted through hearing aids. The cryptic density of this ensemble is confronting and haunting.