Transformation by Holding Time (Landscape)
De Nederlandse kunstenaar Paul de Nooijer staat bekend om zijn verkenning van ‘geënsceneerde fotografie’. Deze film rangschikt een van zijn meest bekende visuele paradoxen: een polaroidcamera in een landschap die, gericht op reflecterend glas, foto’s van zichzelf maakt. Dit levert beelden op die vervolgens stuk voor stuk op de glasplaat worden gemonteerd door de filmmaker, allemaal in één opname, tot het beeld volledig is vervaagd. Wat is belangrijker: het eigenlijke landschap of het mozaïek van reflecterende foto’s?