The Ghost of Wittgenstein
Met wat Ludwig Wittgenstein kom je een heel eind. De filosoof mijmerde over de relatie tussen woorden en dingen en ontwikkelde een ‘beeldtheorie van taal’. Ira Schneider (1943–2022) illustreert zijn theorie hier op speelse wijze met behulp van psychedelische beelden, jazznummers en een voice-overloop waarin twee hipsters het over een man hebben die we vaak zien… of juist niet? Een conceptuele film over transformatie die eindigt met: ‘You think it’s jive, man?’