Black Strangers
In de gemeentearchieven van Gloucestershire vindt Dan Guthrie een enkele regel gewijd aan een mysterieuze Daniel, begraven in 1719 en beschreven als ‘een zwarte, een vreemdeling’. De kunstenaar stelt zich het leven van zijn naamgenoot voor, als in een spiegel. Door de begraafplaats in Nympsfield te betreden roept hij zijn bestaan op en stelt zich de problemen voor die hij moet hebben ondervonden door de sociale ontheemding die ze delen. De film biedt een creatieve versie van historische empathie, op basis van medeleven en vereenzelviging.