Scrub Solo 1: Soloneliness
Hoe ‘scrub’ je een bewegend beeld? De Belgische videokunstenaar Antonin De Bemels pakt de beelden vast en slingert ze (zowel beeld als geluid) heen en weer op een stotterende, voortdurend onderbroken maar expressieve manier. De internationaal gerenommeerde danser Bud Blumenthal laat zijn hoofd rusten op het kozijn van een reflecterend raam en draait zijn lichaam heen en weer; de film benadrukt en abstraheert de vreemdheid van zowel beweging als setting.