Hook, Spill, Cry Your Eyes Out
Productivity, optimisation, constant forward motion. In this experimental short from artist and filmmaker Lisa Freeman, frenetic camerawork and quickfire editing convey the body’s lacklustre requirement to always be working in our capitalist society. Using glimpses of concrete environments, bodies on treadmills, crash-test dummies, and other ubiquitous urban images, and melding these with a soundscape of ragged breathing and disjointed conversations, Hook, Spill, Cry Your Eyes Out provides a cutting commentary on what our society inflates with importance.