white city
This elegiac audio-visual poem narrates grief in esoteric vignettes, like lost reels from an occult early cinema. Inspired by and named after the final line in Rainer Maria Rilke’s poem Lament, white city mourns a personal loss during the AIDS pandemic. This grieving process takes on something more private and existential, across mysterious scenes in New York City and the Arizona desert.