Acting Woman
A simple and ubiquitous pose: two glossily made-up women gaze into the camera’s eye and smile. But what begins as an ordinary image of femininity descends into raw uncanniness as the camera audaciously lingers and zooms, illuminating the tense and gruelling bodily labour involved in holding onto something that may have seemed so natural.