Veronique (Ein Friseursalon in Paris aus dem Barbieland)
A day inside the charming hair salon of Veronique Gizard, on the corner of Rue de Bagnolet and Rue Planchat in Paris’s 20th arrondissement. Owner, stylist and client shyly gaze into the lens of legendary Viennese filmmaker and photographer Friedl vom Groller. The salon’s distinctive character lives on in 16mm – it closed its doors in mid-2025 after 20 years, and the shopfront now houses a cafe.