DETRITUS
In this collaboration between Deborah S. Phillips, seasoned 16mm filmmaker, and Zuzanna Marczak, who encounters the medium with a fresh perspective, fragments and impressions of urban debris come alive through playful stop-motion and superimpositions. Scraps, ribbons, caps, paper, plastic, cans and objects beyond identification lie scattered beneath the bridges and along the streets. A multi-lingual meditation on the poetry of waste.