Two men approach a pair of escalators; each boards a separate one, forming an uncanny mirroring effect. This final shot of USSA sums up the film, which juxtaposes images and languages of USSR, USA and elsewhere in order to stress not differences but similarities. Military rituals; identical street fixtures or architectural facades multiplying in a serial progression; the zombie-like gestures of the civilian masses: all are alike. Featuring an inventive soundtrack montage by Marie-Catherine Miqueau.