Twee mannen naderen een stel roltrappen; ze stappen ieder op een andere roltrap en creëren zo een griezelig spiegeleffect. Dit laatste shot van USSA vat de film goed samen, waarin beelden en talen van de USSR, de VS en elders naast elkaar worden gezet om niet de verschillen maar juist de overeenkomsten te benadrukken. Militaire rituelen, identieke straatobjecten of architectonische gevels die zich in een opeenvolgende serie vermenigvuldigen, de zombieachtige gebaren van de menigte burgers: ze lijken allemaal op elkaar. Met een inventieve soundtrackmontage van Marie-Catherine Miqueau.