The Punched Tape of Life
Het ‘boek van het leven’ is een bekende metafoor: de bekende opeenvolging van geboorte, gezin, loopbaan, dood… Maar is het tijdperk aangebroken van de ponsband van het leven? In deze profetische montage, begeleid door elektronische muziek, vermengt Kurenniemi beelden van vroege geautomatiseerde werksystemen met glimpjes van mensen die ronddartelen in de natuur. Is alles wat is vastgelegd op film voorbestemd om louter digitale data te worden, beantwoordend aan een stereotiep bestaan? Of blijft het echte leven zich verzetten tegen codering?