Broadcast on the Austrian Television (ORF) in June 1972, TV & VT-Works comprises a series of ‘tele-actions’ in which a cigar-smoking newsreader is periodically interrupted by public interventions raising the question “Is this Art?”. Disrupting the smooth flow of information and thus the illusion of comprehending the world from one’s living room, these actions interrogate TV temporality to examine the mechanisms of production and spectatorship. A work of culture jamming avant la lettre.