Small Steps: Conversations with Pauline Oliveros
‘Through Pauline Oliveros and Deep Listening I finally know what harmony is… It’s about the pleasure of making music.’ (John Cage, 1989)An integral part of OTHER WOMEN: Women in Avant-Garde Music, a documentary project instigated by media artist Andrew Kesin, Kim Gordon and Thurston Moore. Small Steps is a sublimely intimate conversation with Pauline Oliveros – composer, deep listener and sound humanitarian. We follow Kesin’s cameras and sound as they gently digress through Pauline’s home, her secretly bearded past, and a thoughtfully insightful Northampton, Massachusetts concert performance.