Re-Visiting “Father” and the Source Family
Our master of ceremonies, Mr Evan T. Wells, masterfully ushers us through the epic human complexity of the Source Family and Father Yod / Ya Ho Wa – the man formally known as Jim Baker. Going back to the Beatnik era of the late 1950s, when Baker ran a sandal shop in Hollywood, Wells cuts, pastes, and animates a story around ‘being all out of tune but in harmony.’ It’s a family story of communal living, Hollywood Hills health food, and a single-minded devotion to costumes, communal idylls and following things through though they’ve long since fallen apart.