Small Steps: Conversations with Pauline Oliveros
‘Door Pauline Oliveros en Deep Listening weet ik eindelijk wat harmonie is… het gaat om het plezier van het maken van muziek.’ (John Cage, 1989)Een integraal deel van OTHER WOMEN: Women in Avant-Garde Music, een documentaireproject gestart door mediakunstenaar Andrew Kesin, Kim Gordon en Thurston Moore. Small Steps is een subliem, intiem gesprek met Pauline Oliveros – componist, deep listener en geluidshumanist. We volgen de camera’s van Kesin terwijl ze op subtiele wijze dwalen door het huis van Pauline, haar geheime bebaarde verleden, en een bedachtzaam, inzichtelijk concert in Northampton, Massachusetts.