Re-Visiting “Father” and the Source Family
Emcee Evan T. Wells loodst ons op meesterlijke wijze door de episch-menselijke complexiteit van de Source Family en Father Yod/Ya Ho Wa – voorheen bekend als Jim Baker. Wells keert terug naar het Beatniktijdperk van de late jaren vijftig, toen Baker een sandalenwinkel had in Hollywood. Wells snijdt, plakt en animeert een verhaal rondom ’totaal valsklinken maar in harmonie blijven’. Het is een familieverhaal van gemeenschappelijk wonen, natuurvoeding, een vastberaden toewijding aan kostuums, commune-idyllen en het stug volharden in iets dat allang uit elkaar gevallen is.