Artist Hsu Che-yu (The Making of Crime Scenes, IFFR 2022) blends his digitally animated exploration of the relation between media and memory with an account of Taiwanese terrorist Yung Ru-Men, a bomb maker who idolised Japan’s suicidally-inclined United Red Army.
The black-and-white images, presented as still frames, are patchy and unreal, like our memories; both physical places and human figures disintegrate – an oblique and compelling testament, probing unseen acts and murky motivations.