Omen, van de ervaren experimentele kunstenaar Peter Rose, biedt een rijke afwisseling van grondig bewerkte beelden van de natuur en van de menselijke, bebouwde omgeving – waarin beide doortrokken zijn van angst. Waar de natuur vaak lijkt getekend door de voorbijtrekkende schaduwen van de beschaving, vormen de bouwwerken donkere, onderaardse gangen die af en toe worden verlicht door een sputterende fakkel. De onheilspellende muziek van Giacinto Scelsi verzorgt de perfecte begeleiding.