gestures toward Plant Vision
Kunnen planten zien? Zijn ze gevoelig voor licht? Een erudiete toespraak van Paco Calvo als onderdeel van de soundscape introduceert deze wetenschappelijke controverse en de daaromheen gecreëerde cinematografie. Sarah Abbott kadert planten in relatie tot het licht in hun omgeving, terwijl de cameralens afwisselend vervaagt, verblindt en onze waarneming absorbeert. Is de natuur een optelsom van objecten die we observeren of van actieve ‘subjecten’ zoals wij, die prikkels verwerken?