Een historisch en politiek onderzoek naar de architectuur van de Parijse metro, van de eerste ontwerpen van Hector Guimard tot recente transformaties. Geleid door de ‘psychogeografische’ theorieën van situationistische filosofen, traceert Chloe Brenan in kristalheldere beelden zowel de dreigende, sociale controle die wordt opgelegd door de gebouwde structuur, als de vrijere ‘wensregels’ die de dagelijkse metroreizigers zelf creëren. Is het mogelijk om de stedelijke ruimte terug te winnen en opnieuw te definiëren? Deze vurige wens wordt door deze film zelf uitgevoerd.