20/68 Schatzi
Het Duitse woord Schatzi (‘schatje’) in de titel en de in het begin toegepaste zeer formalistische filmtechnieken zijn ontworpen om de onschuldige kijker opzettelijk te misleiden. Deze stomme film van meester in structuren Kurt Kren lijkt gewijd aan de materiële vervormingen van een nauwelijks leesbaar beeld: krassen, lichtvlekken, onscherpte en zwarte kaders overheersen. Geleidelijk aan zul je iets representatiefs herkennen, iets wat bedoeld is om te choqueren.