A Letter from Elli
Elina Saloranta gaat in Letland op zoek naar sporen van de Finse zangeres Elli Forssell-Rozentāle (1871–1943) – een door voice-over voorgedragen droevige brief, enkele geposeerde foto’s – en roept zo de vreemdheid en onuitgesproken trauma’s op van voorbije levens. We horen over lichamelijke en geestelijke kwalen die toen nog niet gecategoriseerd of te behandelen waren. De documentaire-elementen worden over het beeld van een maanlicht weerspiegelende plas geplaatst. Het algehele resultaat van deze combinatie is zowel lyrisch als beklemmend.