Roseblood
Sharon Couzins Roseblood is een lyrisch werk in de traditie van de Amerikaanse poëziefilm. Een omschrijving als ‘dansfilm’ doet het werk tekort. Hoewel het lichaam van Carolyn Chave Kaplan vaak in beweging is, worden alle mogelijke filmgereedschappen uit de kast gehaald om haar gebaren te fragmenteren en weer samen te voegen: montage, stilstaand beeld, superpositie, kleur en een muzikale collage van onder andere Stockhausen en Enesco. Met verwijzingen naar Maya Deren tovert Couzin een vrouwelijke figuur tevoorschijn die strijdt voor haar aanwezigheid in een levendige wereld.