Not Built to Last
Two architects on a tour of Rotterdam. Daniel, a resident of this modern city rebuilt from scratch after the war, guides Emre, a visitor from the storied metropolis of Istanbul. Their exchange gradually moves beyond architecture into a space of intimacy, delving into personal experiences around belonging and selfhood. With economy and visual elegance, Deniz Arikan’s emotionally resonant debut explores the relationship between urbanism, history and individual freedom.