Inheemse Surinamers in Rotterdam
“We are descended from the original inhabitants of this land, and that’s something to be proud of!” says one of the members of SCV Wajonong. Since the 1980s, this cultural association has been the go-to place in Rotterdam for celebrating and preserving the culture and traditions of Indigenous Surinamese people. This heartfelt documentary highlights the importance of such organisations, which help smaller communities gain visibility and a voice.