Inheemse Surinamers in Rotterdam
‘We stammen af van de oorspronkelijke bewoners van het land, en daar mag je trots op zijn!’, zegt een van de leden van SCV Wajonong. Al sinds de jaren tachtig geldt deze culturele vereniging als dé plek in Rotterdam waar de cultuur en tradities van inheemse Surinamers worden gevierd en in stand worden gehouden. Deze liefdevolle documentaire laat het belang zien van dit soort verenigingen, die kleinere gemeenschappen beter zichtbaar maken en een stem geven.