Een film in de avant-gardetraditie van droombeelden of visioenen. Het begint met onheilspellende beelden van Rotterdamse wolkenkrabbers. Een vrouwelijke figuur, overweldigd door deze stedelijke omgeving, verliest zich in mijmeringen over de natuur vol mysterieuze mythische wezens en vage ritualistische handelingen. Religieuze symbolen lokken haar en stoten haar af. Met over elkaar heen geplaatste beelden, dansachtige bewegingen en gestileerd camerawerk roept Fé Baans film zowel extase en dreiging als beklemming en bevrijding op.
In deze aangrijpende fabel over het ongeluk van ongedocumenteerden blijkt een winnend lot waardeloos zonder geldig identiteitsbewijs om de prijs te innen.