Het schijnt dat je eerder door de bliksem wordt getroffen dan dat je de loterij wint. Tegen alle verwachtingen in vindt de illegale Ebenezer inderdaad het winnende lot op straat in Rotterdam. De financiering van een rechtenstudie lijkt plotseling binnen handbereik, maar zonder geldig identiteitsbewijs om zijn prijs te innen, blijft Ebenezer een nobody die nergens heen kan in dit land. Regisseur Abid Chand transformeert deze fabel, geschreven door Marlyn van Erp, over (on)geluk in een aangrijpende bespiegeling over onzichtbare gemeenschappen en hun miskende helden.