From Your Head
This jazzy little film, which pairs Sally Cruikshank’s psychedelic style with Betty Carter’s groovy singing, is a creative exploration of what thinking and dreaming look like. The very best in imaginative animation, it serves as an important reminder of the splendour of public television, in particular the priceless and brilliant educational children’s series Sesame Street – a longtime champion of female filmmakers.