Influential teacher and animator Yvonne Anderson started the legendary Yellow Ball Workshops in 1963, where she taught the art of animated filmmaking to children and others, helping to shape the history of animation for the better. Let’s Make a Film demonstrates how the students cleverly crafted animation into stories – stories whose child’s perspective on the world is witty, whimsical and absurdly charming.