I Like Life a Lot
A collaborative effort between children, art teachers and animators, this film looks at life in a Roma settlement in Komló, Hungary. The children narrate their stories about family fun and suffering, exploitative work, music and the beauty of spring with honesty and creativity. The bright colours and intricate, lively details of their drawings also demonstrate the power of art to help craft resiliency from life’s hardships.