De invloedrijke lerares en animator Yvonne Anderson startte in 1963 de legendarische Yellow Ball Workshops, waarin ze kinderen en anderen de kunst van het animatiefilms maken bijbracht en zo de geschiedenis van animatie mede vormgaf. Let’s Make a Film laat zien hoe haar leerlingen animatie op inventieve wijze verwerkten in verhalen – verhalen waarin het kinderperspectief op de wereld geestig, grillig en absurd charmant is.