On the eve of her 25th birthday, resolved to finally lose her virginity, Waks embarks on a thrilling escapade to the city. But to really enjoy her birthday gift, she must confront and shed the religious trauma and shame that have long burdened her. Transgressive and audacious, Transaction marks Wanjeri Gakuru’s (co-writer Supa Modo, 2018) directorial debut. A welcome voice.