Aan de vooravond van haar 25ste verjaardag is Waks vastbesloten om eindelijk haar maagdelijkheid te verliezen. Ze begint aan een spannende escapade naar de stad. Om echt van haar verjaardagscadeau te kunnen genieten, moet ze de religieuze trauma’s en schaamte die haar al zo lang parten spelen onder ogen zien en loslaten. Transaction is het grensverleggende en gedurfde regiedebuut van Wanjeri Gakuru, de co-scenarist van Supa Modo (2018) en Lusala (2019). Een welkome stem.