Others or ‘rust en orde’
A nineties documentary, investigating the tradition behind the ritual of Rampogan Siluman Macan, celebrated in Tanah Runcuk since the colonial era, that never saw the light of day due to censorship. Now, The Centre for Tanah Runcuk Studies has remade this lost film, using the original interviews as its point of departure. Four short stories told by different informants shed light on the obscured history of this ritual from a variety of perspectives.