Sergeant Bulut spends his nights in a watchtower waiting for an enemy that doesn’t arrive, until suddenly strange lights appear on the horizon. Ali Cherri creates a universe in which a suspended and void time opens the door to ghostly presences from a past made of war. Shot with an extreme and detailed precision of vision and sound, The Watchman is an urgent film that deconstructs the myth of duty, laying bare the absurdity of the omnipresent war rhetoric.