The Watchman
Sergeant Bulut brengt zijn nachten door in een wachttoren, wachtend op een vijand die maar niet komt, maar dan ziet hij opeens vreemde lichten aan de horizon. Ali Cherri creëert een universum waarin een stilstaande, lege tijd de poort opent voor spookachtige wezens uit een verleden vol oorlogen. De extreme en gedetailleerde precisie in beeld en geluid maken The Watchman een actuele film die de mythe van plichtsbesef analyseert en de absurditeit van de alomtegenwoordige oorlogsretoriek blootlegt.