The Year of 1812 (War and Peace)
An almost psychedelically luminous invocation of the Battle of Borodino set to Tchaikovsky’s 1812 Overture (1880). As Reisenbüchler put it: the film deals with “self-destruction in the power struggle for the conquest of empires”.