Three stories-in-songs for children about the workings of the heavens above involving, among others, a donkey and a cat, based on poems by Latvian writer/politician Rainis (Jānis Pliekšāns). The Golden Sieve is animated in three different styles devised by artists Dzintra Aulmane, Maija Špalte and Miervaldis Polis. A milestone in (Soviet) Latvian animation!