Szeemann and Lenin Crossing the Alps
In 2003, Harald Szeemann invited Rudolf Herz to an exhibition. Herz then challenged Szeemann to join him in the driver’s cabin during the long transport of his monumental sculptures, and to express his thoughts on Lenin. These recordings were lost for a while, but now make for a amusingly clever posthumous portrait of Szeemann (who died in 2005).