Pelourinho, They Don’t Really Care About Us
The starting point for this colourful film is a letter from human rights activist W.E.B. Du Bois to the American embassy in Brazil. The fact that in 1927 it was impossible for African Americans to travel to Brazil reminds us of the inequality still faced by that country’s black inhabitants.