Pelourinho, They Don’t Really Care About Us
Een brief van mensenrechtenactivist W.E.B. Du Bois aan de Amerikaanse ambassade in Brazilië is het uitgangspunt van deze kleurrijke film. De onmogelijkheid om in 1927 als zwarte bewoner van de Verenigde Staten naar Brazilië te reizen, doet denken aan de ongelijke positie die de zwarte bewoners van Brazilië nog steeds kennen in hun land.